15 de maig 2011

Els Països Baixos (III)


28 de desembre de 2010


M,


Sóc a Amsterdam, ciutat de la tolerància i etcètera, he vingut a veure la meva germana que viu aquí amb el seu company. Teòricament he vingut a descansar, però abans d'ahir vam anar a sopar a casa dels sogres de la Carla (la meva germana), sec a taula, em giro, i saps què tenia, a la vitrina de darrera? Les obres completes de Freud, en anglès, vint volums!

Són de la sogra, que és psicoanalista i psicoterapeuta infantil, així que li vaig preguntar per Lacan i tota la tropa (Žižek no em vaig atrevir). Em va parlar de Rudolph Binion, psicoanalista francès, i em va ensenyar el seu últim llibre, que em va semblar fascinant: 'Traumatic reliving in history, literature and film' (Karnac). A partir d'una anàlisi de pel·lícules i novel·les (Balzac, Proust...), aquest home conclou que hi ha una sèrie de comportaments que tendim a repetir inconscientment, i això explica algunes decisions de Hitler, i fins i tot dels seus seguidors.



Bueno, ara sí, a descansar!

i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada