27 de maig 2011

Resistència a la plaça Catalunya (I)

Aquesta nit m'he quedat a cals F, carrer de Carders, a Barcelona. L’F ha entrat a l’habitació on dormia i m’ha dit que anava cap a plaça Catalunya, ‘que diu que hi ha helicòpters’. Em desperto, tinc una reunió a la Pedrera, amb els de l’Obra Social, que ens han concedit una ajuda per arreglar el corral de la Barata. De camí cap a la plaça rebo dos SMS de difusió del desallotjament de la plaça, ‘els mossos l’han rodejada’. Hi ha dos cordons d’antiavalots, el primer a l’interior de la plaça, envoltant la gent que hi ha dormit (sembla que hi han entrat a quarts de set del matí), i el segon al perímetre exterior, prquè la gent no pugui entrar. Pujo el passeig de Gràcia i em trobo amb el company de la junta de l’ADF de Matadepera. La reunió és plàcida, si sabessin la que hi ha muntada aquí fora, i els turistes amunt i avall. 

Fem un cacaolat al Navarra, no havia fet suspensió de pagaments, penso, i baixem a la plaça. Desenes de furgonetes dels Mossos i d’ambulàncies. Els cordons continuen, però hi ha molta més gent. Veig els F a primera línia de porra i m’hi uneixo. Som en una de les entrades a la plaça, al segon cordó, davant de la porqueria del Corte Inglés. La gent mira de minar la moral dels agents, d’aquí poc també sereu al carrer, què direu als vostres fills, mercenaris. Duen bótes, pistola, porra i un casc que fot por. Alguns es tapen la cara amb passamuntanyes. Quan s’intenta guanyar una mica de terreny hi ha garrotades. L’F ja n’ha rebut una al braç, i un altre amic també, però a la closca. Un dels de primera fila torna de l’ambulància, es baixa els pantalons i ensenya la ferida als agents, estàs bé, li dic, sí, es poca cosa, es solo para denunciar.

Si no m'equivoco, l'home de què parlo surt en aquesta foto:

http://flic.kr/p/9Mpogk

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada